Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

1.12.2016

Komission tuki biopolttoaineille on hyvä uutinen Suomen nykypolitiikan kannalta, mutta jättää avoimeksi isoja kysymyksiä luonnon monimuotoisuuden ja ilmastonmuutoksen hillitsemisen osalta.

5.3.2015

Minne Suomessa pitäisi laskea raiteita ja millä perusteella? Päätös ei ole helppo, eikä sitä voi katsoa suoraan kannattavuusmittareista. Nyt voi olla sopiva hetki vetää henkeä ja pohtia tulevaa.

29.1.2015

Saksassa yhteiskäyttöautoilusta on tullut helppoa ja halpaa – miltä markkinat näyttävät Suomessa?

3.10.2014

<p>Ikuisuuskiista Turun toriparkista saa todennäköisesti uuden käänteen lokakuussa, kun Turun valtuusto äänestää, aloitetaanko kauppatorin asemakaavan suunnittelu ilman toriparkkia.</p>

11.8.2014

Jo yli 10 000 helsinkiläistä on allekirjoittanut kuntalaisaloitteen, joka ajaa pyöräkaistaa Hämeentielle. Samalla on varmistunut se, että aloite päätyy kaupunginvaltuuston käsittelyyn. Nimien keräämistä jatketaan kuitenkin vielä.

26.3.2014

<p>Lapsilisien ja kehitysyhteistyön määrärahojen leikkaukset olivat vihreille kehysriihen kipeimpiä päätöksiä. Sen sijaan ympäristöverojen kiristäminen ja toimeentulotuen perusosan siirtäminen Kelaan saavat kiitosta puoluejohdolta.</p>

26.2.2014

Autovalmistajien on vuodesta 2020 lähtien huolehdittava, etteivät myytävien autojen keskimääräiset kilometripäästöt ylitä 95 grammaa. Tosin ensimmäisenä vuonna raja koskee vain vähäpäästöisintä 95 prosenttia uusista autoista.

15.10.2013

<p>Saksan autoteollisuus sai haluamansa maanantaina järjestetyssä ministerikokouksessa. Se pitää epäreiluna, että päästörajojen saavuttaminen on saksalaisille vaikeampaa kuin esimerkiksi ranskalaisille tai italialaisille.</p>

19.9.2013

Tampereelle rakennetaan autotunneli, joka siirtää autot maan alle ja vapauttaa Näsijärven rannat muuhun käyttöön. ”Hanke ei ole ongelmaton, mutta iso askel eteenpäin”, vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Olli-Poika Parviainen sanoo.

13.9.2013

<p>Autoilu tappaa vuosittain maailmassa jopa miljoonia ihmisiä. Kansainvälisen terveysjärjestön WHO:n mukaan pelkästään tieliikenneonnettomuuksissa kuolee vuosittain yli miljoona ihmistä. Vielä enemmän ihmisiä kuolee autoilun päästöjen aiheuttamiin sairauksiin.</p>

Sivut