Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

9.10.2019

Finnwatch kysyi suurilta yrityksiltä, millaisia päästöjä niiden maahantuomien tuotteiden tuotannossa syntyy. Vastaukset jäivät laihoiksi.

24.4.2019

Compensaten idea on, että kuluttaja voi ostostensa yhteydessä valita, maksaako hän vapaaehtoisen hyvitysmaksun. Ruoka-annoksen kompensaatiomaksu voi olla esimerkiksi kymmenen senttiä, kun taas uuden auton kohdalla se on useamip satanen.

23.1.2015

Vihreä Lanka vertaili kolmen suositun ketjun hintoja luomu- ja reilun kaupan tuotteiden osalta. Koreihin valittiin edullisin löytynyt luomutuote 13 tuoteryhmästä sekä edullisin reilun kaupan kahvi, tee ja suklaa.

8.3.2011

<p>Pohjoismainen ympäristömerkki, eli niin sanottu Joutsenmerkki, tunnetaan varsin hyvin. Tuoreen selvityksen mukaan merkin tunnistaa yhdeksän kymmenestä kuluttajasta.</p>

25.2.2011

<p>Oikeudet ovat vähissä, jos Facebook tai Gmail nielaisee käyttäjän nettielämän. Tämä avaa kotimaiselle yrittäjälle näytön paikan.</p>

3.1.2011

<p>Muotikaupan liitto vastustaa europarlamentin kaavailemaa tuotteiden alkuperämerkintäpakkoa yhdessä muiden eurooppalaisten muotialan järjestöjen kanssa. </p>

5.5.2010

<p>Lahtelainen Teerenpeli ravintolapanimo on tuonut markkinoille kotimaisen luomuoluen. Kyseessä on ensimmäinen Alkoissa myytävä luomuolut.</p>

6.4.2010

<p>Eettisiä ja ekologisia tuotteita myyvät yritykset uskovat, että yhteistyössä on voimaa. Tiistaina avatun sivuston toivotaan lisäävän asiakkaiden liikettä yritysten välillä.</p>

31.3.2010

<p>Reilun kaupan tuotteiden myynti jatkaa kasvuaan taantumasta huolimatta. Seuraavaksi lanseerataan Reilun kaupan kulta.</p>

30.3.2010

<p>Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen mukaan tavaroiden kierrätysinto on kasvussa. Viime vuonna Kierrätyskeskuksen kautta kiersi yli 1,2 miljoonaa tavaraa.</p>

Sivut

Vihreä Lanka 3/2019

Lue

Vihreä Lanka

3/19


Sisällysluettelo
Anna palautetta


Twitter

Graafisia maailmanselityksiä -teksti
Hiilen monta hintaa (Lasse Leipola / Iiro Törmä)

Kuva: Pekka Sauri