Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019

Mainoskupla.fi

Aina mielessä. Voittajatyö kommentoi lomien vaihtumista lamaan. Mainoskupla.fi

Aina mielessä. Voittajatyö kommentoi lomien vaihtumista lamaan.

Ahdinkomatkat vei voiton vastamainoskilpailussa

27.11.2008 9.49

Vihreä Lanka

”Ainahan se on mielessä. Lama.” Ahdinkomatkat-juliste toi voiton Hanna Rinteelle ja Netti Rönnebergille Luonto-Liiton ja Voima-lehden vastamainoskilpailun ammattisarjassa.     

”Matkailu on kivaa puuhaa silloin, kun siihen on varaa. Mutta jos varaa ei ole, kannattaa mieluummin jäädä kotirannalle. Sillä ahdinko on ikävää matkaseuraa ja sitäkin ikävämpi tuliainen”, tekijät kommentoivat työtään.

Avoimen sarjan ykköstilan jakoivat Laura Kallisen Bitch-juliste ja Yakup Albekoglun ohjaama video Viherpesu.

Viherpesu voitti myös nyt ensimmäistä kertaa järjestetyn yleisöäänestyksen.

Tuomariston mukaan parhaissa töissä viestit tulivat esille jopa paremmin kuin mainonnassa yleensä.

”Töissä näkyy tavallaan kunkin ajan moraaliset paniikit. Kestoaiheiden kuten Chiquitaan ja H&M:ään kohdistuneen kritiikin rinnalle on noussut esimerkiksi Idolsin ja Big Brotherin parodiointi”, sanoo tuomariston jäsen, ympäristöpolitiikan tutkija Annukka Berg.

Voittajatyöt ja kilpailun parhaimmisto ovat nähtävissä kilpailun kotisivuilla. Kilpailu liittyy huomenna perjantaina vietettävään Älä osta mitään -päivään.




Viite