Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Lasse Leipola

Vihreiden eurovaalimainoksia.
Vihreää mainontaa. Usean ehdokkaan kampanja on jo täydessä vauhdissa.Lasse Leipola

Vihreää mainontaa. Usean ehdokkaan kampanja on jo täydessä vauhdissa.

EU kiinnostaa suomalaisia aiempaa enemmän – ryntäys uurnille?

7.3.2014 8.16

Lasse Leipola

62 prosenttia suomalaisista aikoo "varmasti tai todennäköisesti" äänestää tuokokuun eurovaaleissa.

Kaksissa aiemmissa eurovaaleissa äänestysprosentti on jäänyt noin 40 prosenttiin ja vuonna 1999 vain noin kolmannekseen.

Euroopan komission Suomen edustuston teettämän kyselytutkimuksen mukaan varmasti äänestävien osuus on 38 prosenttia ja todennäköisesti äänestävien osuus 24 prosenttia.

Vastauksien perusteella 38 prosenttia suomalaisista kokee, että talouskriisi ja siitä käyty keskustelu on lisännyt heidän mielenkiintoaan EU:ta kohtaan.

Samaisessa tutkimuksessa yhteistä valuuttaa ja vapaata liikkuvuutta pidettiin tärkeimpinä EU:n vaikutuksina.

eurovaalit 



Haluatko lukea lisää Lankaa? Tilaa nyt uusi viikoittainen uutiskirje täältä.


Myllyteatterin mainos

Vihreä Lanka 4/2019

Lue

Vihreä Lanka

4/19


Sisällysluettelo
Anna palautetta


Twitter

Graafisia maailmanselityksiä -teksti
Hiilen monta hintaa (Lasse Leipola / Iiro Törmä)

Kuva: Pekka Sauri