Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019

Istockphoto / Eric Hood

Vielä maistuu. Pulloveden myynti kasvaa edelleen Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Istockphoto / Eric Hood

Vielä maistuu. Pulloveden myynti kasvaa edelleen Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa.

Hanavesi maistuu taas eurooppalaisille

7.8.2008 12.13

Anna Ruohonen

Ilouutinen Euroopasta: kuplattoman pulloveden myynnin kasvu näyttää viimein taittuvan.

Sveitsiläinen Nestlé julkisti huhti–kesäkuun tuloksensa tänään torstaina. Maailman vesimarkkinoiden toinen jätti, ranskalainen Danone raportoi talouslukunsa jo heinäkuun lopussa.

Kumpikin kertoo kuplattoman pulloveden myynnin vähentyneen suurimmilla vesimarkkinoilla, eli Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

Myös juomayhtiö Pepsi kertoi heinäkuussa maustamattoman ja kuplattoman veden myynnin pienentyneen Yhdysvalloissa.

Nestlé nimeää heikentyneen myynnin syyksi Yhdysvaltain heikon taloustilanteen ja pulloveden ympäristövaikutukset. Moni ympäristötietoinen eurooppalaiskuluttaja jätti kesällä pulloveden ostamatta.

Latinalaisessa Amerikassa ja Aasiassa pulloveden myynti kuitenkin yhä kasvaa. Nestlén vesimyynti on kasvanut kehittyvissä maissa tänä vuonna viidenneksen.




Viite