Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019

Blogi

Näe Anni alasti

19.4.2010

Vihreät lasit

Käyttäjän Vihreät lasit kuva

Kirjoittaja on median sisäpiiriläinen, joka on myös sähköpostissa: vihreatlasit(ät)gmail.com.

Koska Vihreät lasit pyrkii aina olemaan askeleen aikaansa edellä, tämä kolumni on jatkossa luettavissa myös internetissä. Samassa yhteydessä Vihreät lasit toteuttaa suuren kolumniuudistuksen.

Pitkään valmistellun uudistuksen myötä kolumni on jatkossa entistäkin älykkäämpi, hauskempi ja parempi. Lukijan kannalta merkittävin muutos on se, että kolumnin tekemisessä otetaan käyttöön erityinen algoritmityökalu.

Käytännössä tämä näkyy siten, että kolumnissa saattaa välillä vilahtaa käsitteitä, joita teksti ei varsinaisesti käsittele. Hot teen virgins! Halvat lentomatkat.

Lukijan ei kannata näistä käsitteistä hämääntyä, sillä niiden avulla saamme Vihreän Langan kotisivuille vähän enemmän kävijöitä ja voimme tehdä sinulle, rakas lukija, entistä parempaa lehteä. Treffiseuraa pääkaupunkiseudulta. Anni Sinnemäen alastonkuvat.

Algoritmityökalun käyttöönotto on osa maailmanlaajuista ”haluttu media” -ilmiötä.

Ilmiö tarkoittaa tiivistetysti sitä, että lukijoille tuotetaan täsmällisesti sitä sisältöä, mitä he nettihakujensa perusteella näyttävät haluavan.

Jos siis paljastuisi, että ihmisiä kiinnostaa juuri nyt vihreä kunnallispolitiikka, halutun median periaatteiden mukaista olisi pestata liuta vikkeläsormisia freetoimittajia tuottamaan nälkäpalkalla juttuja vihreästä kunnallispolitiikasta.

Artikkelit täytettäisiin oikeilla avainsanoilla ja otsikoitaisiin vetävästi – ”Ryhmäkokous venähti kaksituntiseksi” – minkä jälkeen ne julkaistaisiin eri verkkosivuilla ja linkitettäisiin oikeaoppisesti sosiaalisen median palveluihin.

Hakukoneoptimoinnin ansiosta kyseiset artikkelit ponnahtaisivat pian Google-hakujen kärkeen ja muodostaisivat jatkossa totuuden vihreästä kunnallispolitiikasta.

Kannattavaa toimintaa tämä olisi siksi, että artikkelien teosta olisi laskutettu Vihreää Liittoa, jonka intressissä olisi hyödyntää kansan kiinnostus vihreään kunnallispolitiikkaan.

Tässä tullaankin kolumniuudistuksen toiseen merkittävään ulottuvuuteen eli siihen, että tekstin sekaan on alettu myydä mainoksia. Tämä palvelee sekä lukijaa – joka saa tietää, että Siwasta saa Reilun kaupan banaaneja nyt vain 1,99 euroa kilo – että kirjoittajaa, joka voi täydentää täysin riittämätöntä kirjoituspalkkiotaan ilmoitusmyynnillä.

Eivätkä kolumnin parannukset jää tähän.

Parhaillaan työryhmä pohtii Vihreiden lasien avaamista myös Facebookissa, Twitterissa ja You To Bessä. Seksiseuraa pääkaupunkiseudulla. Muista Stockmannin Hullut Päivät!





Viite