

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
7.11.2011 15.44
Brändikeskeisimmät ja ympäristövastuullisimmat kuluttajat löytyvät samasta kahden prosentin kuluttajasegmentistä, paljastaa Fonectan ja TNS Gallupin tekemä kuluttajasegmentointi.
”Ryhmä kuluttaa runsaasti rahaa brändeillä erottautumiseen ja designiin, mutta auton korvaa polkupyörä ja ostopäätöksissä suositaan aina vihreää vaihtoehtoa. Teknologisiin uutuuksiin tartutaan tässä segmentissä herkästi ja internetin käyttö on erittäin monipuolista”, kuvailee Fonectan palvelujohtaja Henrikki Korhonen.
TNS Gallupin yksikönjohtaja Virpi Öström luonnehtii kuluttajatietolähteiden yhdistämistä suureksi edistysaskeleeksi.
”Uutta on myös ostamista, elämäntapaa ja nettikäyttöä yhdistävä segmentointi. Näkökulmien yhdistäminen tarjoaa merkittäviä mahdollisuuksia, kun halutaan löytää tehokkaampia keinoja vaikuttaa kohderyhmän käyttäytymiseen”, Öström sanoo.
Tweet