

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
8.5.2012 10.06
Reilun kaupan tuotteiden myynti ylitti viime vuonna ensimmäisen kerran sadan miljoonan euron rajan. Kasvua oli noin kymmenen prosenttia.
Jokainen suomalainen käytti reilun kaupan tuotteisiin keskimäärin 19 euroa.
”Reilun kaupan menestyksen takana on koko suomalaisen yhteiskunnan läpäisevä vahva tuki. Suomessa on jo kuusi Reilun kaupan kaupunkia ja kuntaa, satoja Reiluun kauppaan sitoutuneita työpaikkoja, 94 Reilun kaupan seurakuntaa ja yksi Reilun kaupan yliopisto”, tominnanjohtaja Janne Sivonen sanoo Reilun kaupan edistämisyhdistyksen tiedotteessa.
Tuoteryhmistä eniten kasvoi kaakaon, suklaan, kukkien ja viinin myynti. Sen sijaan banaanien, appelsiinien ja puuvillatuotteiden myynti laski.
Tweet