

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
2.10.2012 15.46
Amerikkalaisten kuluttajien oikeuksia ajava Federal Trade Commission (FTC) on julkaissut uuden ohjeistuksen, jolla pyritään pistämään erilaisten tuotteiden markkinoinnissa käytettävät ympäristölupaukset kuriin.
”Ympäristöystävälliset tuotteet ovat sekä niitä haluavien kuluttajien että niitä tuottavien valmistajien etu. Molempien voitto on kuitenkin mahdollinen vain, jos väitteet ovat todenmukaisia ja perusteltuja. Uudet säännökset tasoittavat pelikenttää rehellisten yrittäjien eduksi ja sen vuoksi olemmekin saaneet paljon tukea”, puheenjohtaja Jon Leibowitz sanoo asiasta annetussa tiedotteessa.
FTC on viime vuosina puuttunut useisiin tapauksiin, joissa on esitetty valheellisia väitteitä muun muassa kierrätettävyydestä, sertifioinnista tai biohajoavuudesta.
Tweet