

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
Itella / Mikko Käkelä
Kevyempi hiilitaakka. Itellan mainospostit ovat tästä lähtien pikkaisen harmittomampia.
13.1.2010 10.32
Itellan suoramarkkinointi kompensoi aiheuttamansa kasvihuonekaasupäästöt tästä vuodesta lähtien.
Päästövähennyksiä haetaan muun muassa energiansäästöllä ja vähäpäästöisillä ajoneuvoilla. Loput päästöt kompensoidaan rahoittamalla päästöjä vähentäviä hankkeita muualla.
Yhtiön tiedotteen mukaan se on ensimmäinen hiilineutraali markkinointikanava Suomessa.
”Tiedossamme ei ole muita alan toimijoita, jotka neutraloisivat hiilidioksidipäästönsä asiakkaan puolesta. Toiminnallamme haluamme olla mukana kehittämässä alan ympäristötietoisuutta”, sanoo liiketoimintajohtaja Peter Raikamo.
Itellan suoramainonnan hiilidioksidipäästöt ovat vuosittain noin 20 000 tonnia, mikä vastaa viidennestä Itellan Suomen päästöistä.
Itella lupaa, että hiilineutraalius on jatkossa suoramarkkinointipalveluiden perusominaisuus, josta ei aiheudu kustannuksia asiakkaille.
Tweet