

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019
Kuvakaappaus
Laskevat tähdet. Hasan & Partnersin Facebook-sivu torstaina puoliltapäivin.
23.2.2017 12.01
Bioenergia ry:n ärtymystä herättäneen turvemainoskampanjan toteuttanut mainostoimisto Hasan & Partners on jäänyt kielteisen palautteen vyöryn alle Facebookissa.
Turvelobbausta kritisoivat kansalaiset ovat pudottaneet mainostoimiston arvosanan kahden tähden kieppeille.
Aiemmin lähinnä neljän ja viiden tähden palautteita harvakseltaan saanut Hasan & Partners on viimeisen vuorokauden aikana saanut nelisenkymmentä yhden tähden palautetta. Palautetekstien perusteella nämä liittyvät juuri turvekampanjaan.
"Tutkimustiedon korvaamista mielikuvilla ei voi perustella sillä, että se on yleistä, saati sillä, että toimeksiantaja maksaa siitä hyvin", eräs palautteenantaja kirjoittaa.
"Epätieteellinen ja ala-arvoinen turvekampanja. Olisi kuvitellut tämän tasoisen firman pystyvän parempaan", tylyttää toinen.
Muun muassa turpeenkäytön lisäämistä lobbaavan Bioenergia ry:n mainoksia on ollut parin viime viikon aikana muun muassa sanomalehdissä ja katujen varsilla.
Provosoivissa mainoksissa suomalaisia nimitetään tyhmiksi, koska turvetta ei nosteta soista tarpeeksi. Toisessa mainoksessa on kärsivä vanhus ja annetaan ymmärtää, että turvetta nostamalla voidaan ratkaista kaikki Suomen talousongelmat.
Hasan & Partners vastasi arvostelijoille Facebook-sivuillaan. Mainostoimiston mukaan asiakas oli toivonut keskustelua herättävää kampanjaa.
"Tällä kertaa asiakas pyysi meitä herättämään keskustelua turvetuotannon hyödyistä ja haitoista faktojen perusteella – ja kuten edellä on sanottu, me pidämme keskustelua hyvänä asiana."
Lisätty Hasan & Partnersin vastaus klo 16.15.
Tweet