Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019

Rahaa jakava suomalainen verkkopalvelu kasvaa

1.11.2011 11.22

Lasse Leipola

Suomalainen hyväntekeväisyyssivusto Sharewood on rikkonut 20 000 käyttäjän rajan. Kesällä 2010 avatun palvelun kautta on kerätty jo 33 000 euroa hyväntekeväisyyteen.

”On mahtavaa nähdä, että Sharewood toimii. Olemme esimerkiksi klikkailleet mainoksilla pulpetit intialaiseen Agran kouluun, jossa slummien lapset saavat elämäänsä uuden alun”, toimituspäällikkö Jussi Karmala kertoo Sharewoodin tiedotteessa.

Palvelu toimii siten, että sen käyttäjät valitsevat aluksi haluamansa avustuskohteen. Sen jälkeen toimintaan osallistuvat yritykset maksavat avustuskohteelle siitä, että heidän mainoksiaan näytetään käyttäjälle.

Käyttäjiä koukutetaan palveluun lisäksi myös pelillisillä elementeillä. Esimerkiksi viikottaisissa arvonnoissa käyttäjät voivat oman palkintonsa lisäksi voittaa myös lisätukea omalle avustuskohteelleen.

Sharewoodin käyttäjiä ovat muun muassa kansanedustaja Anni Sinnemäki, jalkapalloilija Aki Riihilahti, oikeushammaslääkäri Helena Ranta ja näyttelijä Mikko Leppilampi.




Viite