Vihreän Langan logoVihreän Langan logo

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019


16.9.2010

<p>Amerikkalaisista vaalikampanjoista tuttu mustamaalaus on hivuttautumassa verkon kautta Eurooppaan. Ovatko likaiset keinot käytössä myös ensi kevään eduskuntavaaleissa?</p>

8.9.2010

<p>”Verkossa täytyy olla mahdollisuus dialogille. Pitää voida kommentoida kirjoituksia ja jakaa niitä omissa sosiaalisissa medioissa. Nykyisten kansanedustajien sivuista yli 90 prosenttia ei mahdollista tätä”, sanoo viestintäveteraani Jussi Lähde.</p>

21.8.2009

<p>Mari Tikkasen yritys M4ID auttaa kehitysjärjestöjä kampanjoimaan verkossa. Suomalaiset järjestöt luottavat yhä vahvasti perinteiseen mainontaan.</p>

11.5.2009

<p>Kansanedustaja Jyrki Kasvi järjestää tänä iltana ensimmäisenä suomalaisena poliitikkona tiedotustilaisuuden Second Life -virtuaalimaailmassa.</p>

11.5.2009

<p>Vihreät esittelivät eurovaalikampanjansa tänään. Äänestäjiä houkutellaan Twitterissä ja Facebookissa ”Äänesi kuuluu vihreille” -sloganilla.</p>

31.3.2009

<p>Tulkinnanvarainen lainsäädäntö uhkaa suomalaista sananvapautta, varoittaa sähköisiä oikeuksia ajava järjestö Effi. ”Matala syytekynnys toimii hyytävänä pelotteena etenkin poliittisille blogeille.”</p>

24.3.2009

<p>Viv-käyttäjät voivat kannustaa yrityksiä ekotekoihin vaikka joka päivä. Viv-käyttäjät liimaavat luottokorttiinsa pienen tarran, jossa oleva viivakoodi luetaan aina, kun käyttäjä tekee ostoksia järjestelmään kuuluvassa liikkeessä.</p>

24.3.2009

<p> Kokoomuksen Sanna Perkiö markkinoi lakialoitettaan ydinvoimaloiden hukkalämmön verotuksesta viestintätoimisto Viherjuuren avulla. Viestintätoimistot ovat tulossa politiikkaan. </p>

23.3.2009

<p>Syyskuun 26. päivä tuhannet kansalaiset kymmenissä maissa pääsevät keskustelemaan ja äänestämään kansainvälisestä ilmastosopimuksesta. Keskustelijoita haetaan lehti-ilmoituksella.</p>

17.2.2009

<p>Paljon julkisuutta saanut Autetaan somaliystävämme takaisin kotiin -ryhmän vastustajat ovat keränneet jo lähes 11 000 jäsentä. Alkuperäisessä ryhmässä on noin 19 000 jäsentä.</p>

5.2.2009

Eduskunnan vanhentunut sähköpostijärjestelmä ajaa kansanedustajat käyttämään nettisähköpostia myös työasioissa. Samalla kansanedustajat astuvat harmaalle vyöhykkeelle, it-pilveen.

28.11.2008

<p> SLAPP-ilmiö on rantautunut Suomeen. ”Kantelujen ja tutkintapyyntöjen tekemisen kynnys on madaltunut. On huolestuttavaa, jos keskustelua ruvetaan käymään rikosilmoitusten välityksellä”, sanoo professori Matti Tolvanen. </p>

14.8.2008

<p> Suomeen tuodaan Carrotmob-toimintaa. Iso joukko kuluttajia tulee yhtenä päivänä ostoksille, jos yrittäjä käyttää lisätuottoja kauppansa energiatehokkuuden parantamiseen. </p>

16.5.2008

<p>Euroopan parlamentti haluaa pakottaa lobbarit nykyistä avoimempaan toimintaan. Parlamentti vaatii lobbareille pakollista rekisteröitymistä ja tulolähteidensä julkistamista.</p>

18.4.2008

<p class="ensikpl"> <span class="aloituslihavointi">Espoon vihreiden</span> internetissä kokoama vaaliohjelma onnistui hyvin.</p>

11.4.2008

<p class="ensikpl"> <span class="aloituslihavointi">Vastuulliset kuluttajat</span> ja tuotetieto ovat siirtyneet verkkoon. Tuotewiki paljastaa tuotteen taustat. </p> <p> &nbsp; </p>

14.12.2007

<p class="ensikpl"> <span class="aloituslihavointi">Espoon ja</span> Vantaan vihreät laittavat vuoden 2008 kunnallisvaaliohjelmansa internetiin kaikkien halukkaiden vapaasti muokattavaksi. </p>

7.9.2007

<p class="ensikpl"> <span class="aloituslihavointi">Eduskunnan istuntokauden</span> alkaessa internetin Facebook-sivustolla nähdään poliitikkojen hyökyaalto, ennustaa vihreiden kansanedustaja <span class="nimi">Jyrki Kasvi</span>. </p>

16.2.2007

<p class="ingressi">Eduskuntavaaliehdokkaat kosiskelevat nuoria nettiyhteisöissä. Eniten MySpacesta ja IRC-Galleriasta hyötyvät ne ehdokkaat, jotka ovat yhteisöissä läsnä vaalien välilläkin.</p>


Viite